ورزش در مدارس

با مدیریت استاد محمدرسول کریمی- سایت اختصاصی محمد رسول کریمی



پیامبر (ص) می فرمایند که از بهترین صدقه ها یاد دادن دانسته ها به دیگران است.

***


اطلاعیه:
باشگاه از 17 خرداد ماه اغاز خواهد شد
روزهای زوج و فرد از ساعت 18 الی 19:30
مکان :
خیابان معراج جنوبی - کوچه 22 - اولین کوچه فرعی سمت چپ
***


وفات حضرت زینب (س) در مجمع زینبیون اردیبهشت 1393
با نوای گرم : کربلایی حسین عینی فرد


***

باشگاه فرهنگی ، ورزشی و مذهبی رزمیکاران صاحب الزمان (عج) رفسنجان

ورزش در مدارس
|

نقش مدارس در فعالیت بدنی دانش آموزان

فعالیت بدنی از مهمترین گام ها به سوی سلامتی است. مدارس ، مکان ایده آلی برای آموزش نوجوانان است تا یک سبک زندگی سالم و فعالی را بپذیرند و آن را حفظ کنند.مدارس می توانند به جوانان کمک کنند تا بیاموزند که چگونه برای همه عمر از نظر بدنی فعال باشند.
چرا مدارس باید برنامه های فعالیت بدنی را فراهم کنند؟
جوانانی که فعالیت بدنی دارند فواید سلامتی جسمی و روانی کسب می کنند. برنامه های گسترده مدارس مبتنی بر فعالیت بدنی، می توانند به جوانان کمک کنند تا اغلب نیازهای فعالیت بدنی خود را برآورده کنند. مدارس مبتنی بر فعالیت بدنی، برای جوامع نیز به مانند دانش آموزان و مدارس سودمند هستند.
فعالیت بدنی چگونه کمک می کند؟
استخوان ها و عضلات را قوی می کند احتمال چاقی و عوامل خطر بیماری هایی نظیر دیابت نوع دو و بیماری قلبی را کاهش می دهد. احتمال اضطراب و افسردگی را کاهش داده و سلامت روانی مثبت را توسعه می دهد .
جوانان چه مقدار به فعالیت بدنی نیاز دارند؟
کودکان و نوجوانان باید روزانه ۶۰ دقیقه یا بیشتر را به فعالیت بدنی بپردازند.
فعالیت های هوازی: فعالیت بدنی هوازی روزانه باید اکثر زمان ۶۰ دقیقه را در روز شامل شده و صرف فعالیت های با شدت متوسط و شدید گردد. فعالیت بدنی شدید باید شامل حداقل سه روز در هفته شود. نمونه هایی از فعالیت های هوازی شامل دوچرخه سواری ، پیاده روی، دویدن، حرکات موزون و پرداختن به بازی های فعال از جمله تعقیب و گریز ، فوتبال و بسکتبال می شود.
فعالیت های تقویت عضله: فعالیت های تقویت عضله، سه بار در هفته به عنوان بخشی از ۶۰ دقیقه یا بیشتر. نمونه هایی از فعالیت های تقویت عضله برای کودکان جوان تر شامل: ژیمناستیک، بازی در یک ورزشگاه جنگلی و بالا رفتن از درخت. مثال هایی برای فعالیت های بدنی تقویت عضله برای نوجوانان شامل: شنا، بارفیکس و تمرینات با وزنه فعالیت های تقویت استخوان: شامل حداقل سه بار در هفته به عنوان بخشی از زمان۶۰ دقیقه یا بیشتر می شود.
 
نمونه هایی برای فعالیت های تقویت استخوان شامل حرکات موزون، جهش، پریدن، دویدن و ورزش هایی مانند ژیمناستیک، بسکتبال و تنیس می شود. ممکن است برخی فعالیت ها با بیش از یک گروه فعالیت در یک زمان در دستور کار قرار بگیرد. برای مثال، ژیمناستیک که شامل فعالیت هایی هم برای تقویت عضله و هم استخوان می باشد در حالی که دویدن، فعالیتی هوازی و تقویت کننده استخوان است. فعالیت ها می بایست متناسب با سن، لذت بخش و متنوع ارایه شوند.

 


سایت کربلایی حسین عینی فرد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: ورزش در مدارس,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : شنبه 19 / 9 / 1392
زمان : 18:57