یک ضرب‌المثل چینی میگوید:

با مدیریت استاد محمدرسول کریمی- سایت اختصاصی محمد رسول کریمی



پیامبر (ص) می فرمایند که از بهترین صدقه ها یاد دادن دانسته ها به دیگران است.

***


اطلاعیه:
باشگاه از 17 خرداد ماه اغاز خواهد شد
روزهای زوج و فرد از ساعت 18 الی 19:30
مکان :
خیابان معراج جنوبی - کوچه 22 - اولین کوچه فرعی سمت چپ
***


وفات حضرت زینب (س) در مجمع زینبیون اردیبهشت 1393
با نوای گرم : کربلایی حسین عینی فرد


***

باشگاه فرهنگی ، ورزشی و مذهبی رزمیکاران صاحب الزمان (عج) رفسنجان

یک ضرب‌المثل چینی میگوید:
|

یک ضرب‌المثل چینی میگوید: (یک کوه جای دو ببر نیست) در فرهنگ چینی ببرها آنقدر خشمگین و خشن هستند که  در یک کوه فقط یک ببر میتواند زندگی کند و از آنجایی که در چین شیر وجود ندارد ببر پادشاه حیوانات است. به این دلیل راهبان شائولین وقتی حرکات و فعالیت‌های ببرها را نگاه میکردند تحت تاثیر، قدرت، شجاعت و استقامت ببر متوجه شدند که این حیوان ارزش بالـایی در کونگ فو دارد.
حتی میتوان گفت راهبان شائولین بیش از 50 درصد طریق جنگیدن را زا این حیوان فرا گرفتند و همانطوری که امروز مشاهده میکنید در کلیه فرمـ‌ها ووشو یا کونگ فو فنونی از ببر وجود دارد. ببر کاملـا متفاوت از چهار حیوان دیگر شائولین است تمرینات آن طوری طراحی شده که استخوان‌ها را تقویت میکند او با سرعت و قدرت حمله میکند. حمله ببر فشاری و ضربه‌ای است. نیروی ببر یک نیروی شدید، قوی و برگرفته از قدرت بیرونی است که از درون سرچشمه گرفته از آنجایی که نیرو گرفتن در کونگ فو از ایستادن استوار و محکمـ ایجاد میشود رزمی کار باید دارای کمری خوب و قوی باشد که در سبک ببر به این مسئله بسیار توجه شده و ببر نه تنها استخوان‌ها بلکه ستون فقرات، کمر و تاندون‌ها را تقویت میکند. تکنیک‌ها در سبک ببر تحت تاثیر پنجه زدن است که از خمـ شدن پنچ انگشت دست به داخل شکل میگیرد. در سبک ببر پنجه زدن کوتاه و ضربه به همراه فشار، کشیدن و در نهایت پاره کردن بدن حریف است. و هدف پنجه ببر صورت و گردن ران‌ها، دست‌ها و سبنه حریف میباشد. در واقع این سبک برای یک مبارزه همه جانبه طراحی شده است. در روش ببر حرکات انفجاری ضربه زدن و دریدن و در نهایت هل دادن میباشد در این سبک از ضربات کف و مشت همـ استفاده میشود ولی به طور وسیع از لگد‌ها و حرکات پا استفاده میگردد که بیشتر نشان دهنده حرکت دمـ ببر است. وقتی از پنجه ببر استفاده میشود (فقط انگشتان دست مهمـ نیستند بلکه تمامـ دست دارای اهمیت میباشد و نظر به اینکه انگشتان در آخرین نقطه دست میباشد چنانچه کل دست از کتف تا پائین تقویت نشده باشد امکان ضربه زدن پنجه قوی و کارا وجود ندارد. بنابراین در این سبک شنا رفتن روی پنجه‌هـا، حرکات با کیسه شنی، حرکات مخصوص سنگ، ضربه زدن به ماسه، بلند کردن کوزه پراز شن و کلـا حرکاتی که مربوط به ساخت کل بدن خصوصا دست‌ها میباشد اهمیت بسزایی دارد. ضمنا در این سبک به حرکات تنفسی بسیار اهمیت داده میشود. به دلیل موارد فوق ببر جزء پنج سبک اصلی و سمبل قدرت در کونگ فو شائولین میباشد.
این سبک از سال 1388 بعد از تمرینات طاقت فرسای استاد علیرضا صفوی در مدارس ووشو (کونگ فو) و معبد شائولین چین در ایران اسلـامی پایه گزاری گردیده و همـ اکنون در بسیاری از استانهای کشور در حال فعالیت میباشد.



:: موضوعات مرتبط: دیگر سبک ها، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : پنج شنبه 28 / 6 / 1392
زمان : 23:0
ایستادن روی پنجه ها:
|

 

مرحله اول:

این تمرین باید پس از طی کردن دوره ۲ ساله دوره مقدماتی دست آهنین (آیرون هند) به مدت ۱ سال هر روز به مدت ۱۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه انجام شود:

 

 

 

مرحله دوم:

این تمرین بر پایه بدست آوردن مهارت شخصی به مدت ۱ سال در هر تصویر باید اجرا شود:

در سال اول ایستادن روی دو دست بصورت بالانس می باشد. در سال دوم ایستادن روی یک دست بصورت بالانس می باشد. در سال سوم ایستادن روی یک مشت بصورت بالانس و در سال چهارم ایستادن روی پنجه ها... هر سال باید یک انگشت را از یک دست کم کرد تا در سال آخر بتوان به مهارت ایستادن روی دو انگشت رسید. مدت زمان رسیدن به درجه استادی در این تمرین سال می باشد

 



:: موضوعات مرتبط: دیگر سبک ها، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : پنج شنبه 28 / 6 / 1392
زمان : 22:53
پیکر شهید علی سلطانی نژاد بر دستان مردم رفسنجان تشییع شد + عکس
|

 

ساعت ۹ و نیم صبح امروز پیکر شهید استوار “علی سلطانی نژاد ” بر دستان مردم شهید پرور رفسنجان از محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) رفسنجان تشییع شد و سپس به زادگاهش در روستای کیسکان شهرستان بافت طی مراسمی به خاک سپرده می‌شود .
به گزارش خبرنگار خانه خشتی، استوار “علی سلطانی نژاد” را از کارکنان نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان، صبح دیروز حین انجام وظیفه و برقراری نظم و امنیت در سطح شهر مورد تهاجم اشرار مسلح قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد .



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: پیکر شهید علی سلطانی نژاد بر دستان مردم رفسنجان تشییع شد + عکس,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : پنج شنبه 28 / 6 / 1392
زمان : 12:26
ترور یک نیروی کادر نیروی انتظامی در رفسنجان
|

یک نیروی کادر نیروی انتظامی با نام علی سلطانی صبح امروز در محل بلوار خلیج فارس شهرستان رفسنجان، توسط افراد ناشناسی به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”،محمد پساوند مسئول عملیات سپاه رفسنجان گفت: در طی این حادثه سه نفر ناشناس سوار بر یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ، در ساعت ۸:۵۵ امروز صبح در محل بلوار خلیج فارس  یک سرباز کادر نیروی انتظامی به نام علی سلطانی را مورد تیراندازی قرار داده و از صحنه متواری شدند.

وی افزود: این شخص در حال برگشت از مأموریت بوده است که با این حادثه مواجه میشود.

این موضوع از سوی خانه خشتی در حال پیگیری است و جزئیات حادثه در خبر های بعدی منتشر میگردد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: ترور یک نیروی کادر نیروی انتظامی در رفسنجان,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : پنج شنبه 28 / 6 / 1392
زمان : 12:16
میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر عموم شیعیان جهان تبرک باد
|

 

 

کاش من یک بچه آهو می شدم

می دویدم روز و شب در دشتها

توی کوه و دشت و صحرا روز و شب

می دویدم تا که می دیدم تو را

...

بهترین شادباش ها تقدیم به شما،

بمناسبت میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع)



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: تولد علی بن موسی الرضا (ع),
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : جمعه 27 / 6 / 1392
زمان : 20:8
گرفتگي عضلات
|

  

گرفتگي عضلاني زماني روي مي دهد كه عضله دچار اسپاسم شده و در آن حالت باقي بماند. اين حالت توسط هر عاملي كه در انقباض يا ارتجاع عضله دخالت دارد رخ مي دهد.

 

مغز از طريق اعصاب ، پيام هايي به عضلات مي فرستد ، وقتي سيگنالها از اعصاب به عضلات مي رسند يك سري فرايند مرتبط به حركت مواد معدني در داخل و خارج عضله ، منجر به انقباض عضله مي شود.

 

جريان الكتريكي به علت تفاوت غلظت مواد معدني در دو طرف غشاء سلول برقرار مي شود.در بدن انسان هر ماده معدني ، يك يا دو بار الكتريكي دارد.جمع جبري باز مواد معدني بايد در داخل و خارج سلولها برابر باشد.اگر هر گونه تفاوتي موجود باشد ، جريان الكتريكي در طول عضله برقرار مي گردد.سديم و كلسيم در ابتدا در خارج سلولهاي عضلاتي قرار دارند و پتاسيم در داخل اين سلولها است.

 

هنگامي كه پيام از مغز به عضله مي رسد، كلسيم به داخل سلولهاي عضلاني و پتاسيم به خارج از آنها حركت مي كند.

 

اين عمل منجر به يك فعاليت الكتريكي در طول عضله مي شود كه موجب انقباض عضله نيز مي گردد.سپس هنگامي كه بارهاي الكتريكي نسبت به هم متعادل شوند از عضله رفع انقباض مي شود.براي عمل طبيعي انقباض و ارتجاع عضلات نياز به مقادير كافي چربي و قند و اكسيژن است تا اين مواد را تجزيه كنند. همچنين به غلظت كافي مواد معدني سلولي هم نياز است.

 

بدون در نظر گرفتن عامل ايجاد كننده ، درمان گرفتگي ها يكسان است.چنين عضله اي را بايد توسط يك دست كشيده و به طور متناوب با دست ديگر آن را ماساژ داد.

 

براي مثال:

 

در گرفتگي عضله ساق پا بايد قسمت قدامي پا را با يك دست به طرف بالا كشيد و هر چند ثانيه عضله ماهيچه ساق را فشرد.

 

گرچه درمان گرفتگي به علت آن مربوط نيست ولي پيشگيري از گرفتگي به علت آنها مربوط است. طول مدت گرفتگي مي تواند در رديابي علت آن كمك كننده باشد.

 

 

 

گرفتگي عضلاني در هنگام شروع ورزش

 

اين مشكل معمولاً مربوط به عدم تعادل مواد معدني است مثلا:

 

كاهش يا افزايش كلسيم ، سديم و يا پتاسيم مقادير غير طبيعي اين مواد در خون منجر به انقباض عضله و جلوگيري از بازگشت آن به حالت اول است.

 

براي تشخيص مقادير غير طبيعي اين مواد آزمايش خون انجام مي گيرد. گرفتگي هايي كه به هنگام شروع ورزش رخ مي دهد ، مي تواند به علت كم كاري تيروئيد يا عدم توانايي عضله جهت تجزيه قند باشد. آزمايش آدرنالين خون براي بررسي عملكرد تيروئيد انجام مي شود. همچنين به منظور اطلاع از عملكرد عضله مي توان از بيوپسي عضله استفاده نمود.

 

مقادير غير طبيعي مواد معدني معمولاً نشانه نوعي بيماري در بدن است.مقدار كم پتاسيم مي تواند به علت استفراغ ، مصرف مدرهاي استروئيد و شيرين بيان ، اسهال يا بيماريهايي كه بر جذب و نگهداري پتاسيم موثرند ، باشد.در صورت تشخيص كمبود منيزيوم ، حتماً بايد يك بررسي كامل درباره علت اين نقصان انجام داد. مقدار كم يا زياد كلسيم در خون هيچگاه نمي باشد.

 

در صورت وجود كلسيم غير طبيعي در بدن بايد به بيماريهاي روده ، كليه يا غدد پاراتيروئيد شك كرد.همچنين با مصرف بيش از حد ويتامين D نيز مقادير غير طبيعي كلسيم مشاهده مي شود.

 

مقدار كم نمك ( سديم ) در خون از علل نادر گرفتگي عضلاني است.برنامه غذايي روزانه حاوي مقدار نمك كافي است و احتمال كمي وجود دارد كه فرد دچار فقر سديم شود.

 

به عنوان مثال: در صورت ورزش شديد براي چندين ساعت در هواي گرم بدن به 3000 ميلي گرم نمك احتياج دارد. اگر فردي در هنگام مصرف غذا از اضافه كردن نمك خودداري كند و غذاي او نيز بي نمك باشد. با اين وجود ميزان نمك دريافتي وي 3000 ميلي گرم در روز مي باشد.

 

 

 

گرفتگي هاي عضلاني در ابتداي فعاليت عضلاني

 

دليل مهم در اين حالت ناكافي بودن جريان خون در عضله مي باشد.در هنگام استراحت ، قطر شريانها براي رساندن خون كافي به عضلات مناسب است.در جريان ورزش عضلات به مقدار بيشتري خون پراكسيژن نياز دارند. اگر قطر شريانها براي رساندن اين مقدار خون به حد كافي نباشد ، عضله به علت كمبود اكسيژن دچار گرفتگي مي شود.

 

 

 

گرفتگي هاي عضلاني پس از فعاليت شديد ورزشي

 

از دست دادن آب بدن مهمترين عامل چنين گرفتگي هايي است.در فعاليت طولاني مدت ، در هواي گرم مقدار زيادي مايعات از بدن دفع مي شود.در اين حالت حجم خون كاهش يافته و مقدار كافي خون براي رساندن اكسيژن به كليه عضلات در حال ورزش وجود ندارد.در نتيجه عضلات در حال فعاليت ، خون كافي دريافت كرده و به سمت اسپاسم پيش مي روند.

 

با نوشيدن آب قبل از فعاليت و هر 15 دقيقه يك بار در حين فعاليت مي توان از بروز چنين گرفتگي هايي پيشگيري نمود.

 

 

 

گرفتگي هاي عضلاني در هنگام خواب

 

گرفتگي عضلاني در هنگام خواب ، معمولاً به علت فشردگي يك عصب يا رفلكس خاص عضلاني – تلزوني بوجود مي آيد.اگر در هنگام خواب فرد غلت بزند، ممكن است كه عصبي تحت فشار قرار گيرد، در اين هنگام يك پيام از محل فشردگي آغاز و به عضله مربوط به آن امتداد مي يابد. در اين هنگام عضله درست شبيه به هنگامي كه پيام از مغز به سوي آن بيايد منقبض مي شود.علت دوم اين حالت ، تشديد يك رفلكس طبيعي در بدن است.در هنگام غلت زدن در خواب ، عضلات منقبض مي شوند. اين عمل باعث كشيدگي تاندونهاي متصل به عضله مي شود.در تاندونها ، گيرنده هايي وجود دارند كه در هنگام كشيدگي ، پيام هايي به نخاع ارسال مي نمايند.در اين هنگام يك پيام به عضله رفته و باعث انقباض آن مي شود.در اين حالت فرد احساس گرفتگي دردناك مي نمايد. با كشش دادن به عضلاتي كه معمولاً دچار گرفتگي مي شوند، پيش از خواب ، مي توان از بروز اين حالت جلوگيري كرد.

 

 بطور خلاصه: علل گرفتگي عضلاني

 

 -  سيگنالهاي غير طبيعي در اعصاب

 

 -  غلظت غير طبيعي مواد معدني در داخل يا خارج سلولها

 

 -  عرضه ناكافي اكسيژن

 

 -  منبع ناكافي اكسيژن

 

 -  صدمه به سلولهاي عضلاني

 

 -  مقادير غير طبيعي هورمونها يا آنزيم هايي كه در انقباض عضله دخالت دارند

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: گرفتگي عضلات,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : شنبه 26 / 6 / 1392
زمان : 17:37
تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش 3
|


پرش افقی بر روی جعبه با فشار خارجی

1- کنار جعبه بایستید و پای چپ خود را بر روی جعبه قرار دهید.
2- فقط با استفاده کردن از پای چپ بر روی جعبه فشار وارد کنیو تا تا حد ممکن پرش ارتفاعی انجام دهید. همزمان دست ها را تا بیش ترین حد اندازه به طرف جلو و بالا ببرید.
3- در هنگام پایین آمدن پای راست خود را بر روی جعبه و پای چپ را بر روی زمین آنطرف جعبه قرار دهید.
4- این عمل را از سمت دیگر تکرار کنید



جست و خیز کردن

1- در آغاز تمرین برای برآورد نیروی حرکت مستقیم، آهسته دویدن را شروع کنید.
2- بعد از چند قدم، با تمام قوا با پای چپ نیرو وارد کنید و پا را به جلو پرتاب کنید و برسانید. همزمان نیز باید دست راستتان را به جلو بیاورید.
3- همین حرکت را با دست و پای دیگر خود تکرار کنید.
4- در واقع این ورزش، دویدن اغراق آمیز است که بر فشار آوردن پاها و زمان پرش تمرکز دارد


جست وخیز کردن با حلقه ها

1- در آغاز تمرین برای برآورد نیروی حرکت مستقیم، آهسته دویدن را شروع کنید.
2- بعد از چند قدم، با تمام قوا با پای چپ نیرو وارد کنید و پای راست خود را به جلو پرتاب کنید همزمان نیز دست چپ خود را به جلو تاپ بدهید. پای راست خود را که ،پرت کرده بوده اید، در اولین حلقه که در 90 تا 120 سانتی متری شما در جلو و متمایل به سمت راست شما وجود دارد، قرار دهید.
3- حرکت را ادامه دهید و این بار این حرکت را با دست و پا های دیگر خود در حلقه دوم که این بار در فاصله ی 90 تا 120 سانتی متری شما در جلو و متمایل به سمت چپ شما می باشد، تکرار کنید.
4- در واقع این ورزش، دویدن اغراق آمیز است که بر فشار آوردن پاها و زمان پرش تمرکز دارد.


پرش مربعی با حلقه ها
1- در حالتی که فاصله ی پاها از هم به اندازه ی عرض لگن باشد و در حالی که رو به اولین حلقه هستید، بایستید.
2- در داخل اولین حلقه به صورت جفت بپرید.

3- حلا به طرف چپ بپرید و در حلقه ی کناری قرار بگیرید. سپس به سمت عقب پرش کرده و در حلقه ای که پشت سر شماست فرود بیایید. در نهایت با پریدن در حلقه ی سمت راستی همانند شکل کار را به اتمام برسانید.
4- استراحت کرده و دوباره ورزش را تکرار کنید. به یاد داشته باشید که می بایست زمان بین تماس پاها با زمین و پرش مجدد را به حداقل برسانید. پرش ها باید از روی مانع فرضی باشد

 


 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش 3,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : چهار شنبه 25 / 6 / 1392
زمان : 14:35
حیدریون
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : دو شنبه 23 / 6 / 1392
زمان : 15:14
گوجوریو
|

گوجوریو (به ژاپنی: 剛柔流)‏، به معنای "روش سخت و نرم" یکی از سبک‌های اصلی کاراته اوکیناوایی است که از ترکیب تکنیک‌های نرم و تکنیک‌های سخت ایجاد شده‌است. گوجوریو یکی از ۴ سبک به رسمیت شناخته شده در فدراسیون جهانی کاراته است (دیگر سبک‌ها عبارتند از: وادوریو، شیتوریو

هر دو اصل نرمی و سختی تکنیک‌ها در کتاب بوبیشی (به چینی: wu bei ji)‏ آمده است که اساتید اوکیناوایی در قرن‌های نوزدهم و بیستم از آن استفاده می‌کردند. گو (بهژاپنی: )‏ به معنی سخت یا سفت، به تکنیک‌های دست از فاصله نزدیک یا حملات خط مستقیم اشاره دارد و جو (بهژاپنی: )‏ به معنی نرم به تکنیک‌های دست باز و جابجایی‌های دایره‌ای اشاره دارد. گوجوریو تکنیک‌های جابجایی‌های مستقیم را به همراه جابجایی‌های دایره‌ای و نیز حملات سخت همچون ضربه‌های پا و مشت‌های دست از فاصله کم را با تکنیک‌های حمله، دفاع و کنترل حریف (چون قفل کردن، گلاویزی، بر زمین زدن و پرتابی) دست باز نرم ترکیب کرده و از هر دو در آموزش‌های خود استفاده می‌کند.

تاکید اصلی در این سبک بر تنفس درست در تمامی کاتاها به ویژه در کاتای سانچین است که یکی از دو کاتای اصلی این سبک می‌باشد. کاتای اصلی دیگر این سبک،تنشو نام دارد که به جنبه نرم این سبک می‌پردازد. در آموزش‌های گوجوریو تمریناتی برای افزایش قدرت بدنی، روش اصلی مبارزه سبک (تمرینات فاصله، نقاط ضعف،‌ افزایش قدرت و غ

یره) و تمرینات با دیگران وجود دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: دیگر سبک ها، علمی، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : دو شنبه 23 / 6 / 1392
زمان : 10:10
تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش 2
|

پرش جفت از پهلو بر روی جعبه

1- در حالی که فاصله ی پاها به اندازه عرض لگن هست، کنار جعبه بایستید.
2- بدن خود را به حالت نیمه اسکات پایین بیاورید و بلافاصله بر روی جعبه پرش جفت کنید. بدن خود را قبل از پرش رو به بالا در حالت اسکات نگه ندارید و سعی کنید زمان بین پایین آمدن و پرش را به حداقل برسانید.
3- حتما پاها باید به آرامی بر روی جعبه فرود آید. برای پایین آمدن از روی جعبه قدم بردارید (از پریدن خودداری کنید.) و حرکت را تکرار کنی

 



 

 



تمرینات پلیومتریک برای قسمت های پایین بدن (با شدت متوسط)
پرش اسکات به صورت یک پا جلو و یک پا به عقب

1- در حالتی که فاصله ی پاها از هم به اندازه ی عرض لگن باشد بایستید. پای چپ خود را برداشته و در حدود شصت سانتی متری به عقبتر روی پنجه بر زمین بگذارید.
2- پاها باید در وضعیت تلوتلو خوردن با سر، بر زمین گذاشته شوند و پشت بدن نیز صاف و در حالت طبیعی باقی بماند.
3- زانو و ران راست خود را تا جاییکه ران ها با زمین موازی شوند، پایین آورید و بلافاصله به صورت انفجاری پرش عمودی کنید.
4- در هوا پاها را طوری تغییر دهید که پای پشتی در جلو فرود آید و بالعکس. رای اعمال حداکثر نیروی مناسب، قوزک های پای خود را تا آخرین محدوده ی ممکن بکشید. (وضیعیتی که کف پاها کاملا به حالت خمیدگی در آمده باشند


 


پرش زانو بلند
1- در حالتی که فاصله ی پاها از هم به اندازه ی عرض لگن باشد بایستید. زانوها را رو به جلو ودست ها را به پهلو به آرامی ببرید.
2- همراه با پریدن، زانوها را بالا آورده و به سمت قفسه سینه بکشید.
3- بر روی پنجه پا بر روی زمین فرود آیید و بلافاصله حرکت را تکرار کنید.
4- به یاد داشته باشید که زمان تماس پاها بر زمین را با فنری بودن پرش های خود کاهش دهید و همواره در به آرامی روی پا فرود آیید.

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش 2,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : پنج شنبه 21 / 6 / 1392
زمان : 18:49
دهه کرامت مبارک
|

 

 

دهه کرامت بر همه ی ایرانیان عزیز مبارک باد

 

ازطرف:

 

وبسایت دینی باشگاه رزمی کاران صاحب الزمان



:: موضوعات مرتبط: عکس ها، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: دهه کرامت,
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : چهار شنبه 18 / 6 / 1392
زمان : 14:41
عکس دیده نشده از بروسلی در کنار همسر و فرزندانش
| | ادامه مطلب...

عکس دیده نشده از بروسلی در کنار همسر و فرزندانش

عکس دیده نشده

از

بروسلی در کنار همسر و فرزندانش

در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: عکس ها، ،
:: برچسب‌ها: بروسلی عکس دیده نشده,
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : سه شنبه 17 / 6 / 1392
زمان : 23:3
مربی مس کرمان درگذشت
|

مربی تیم فوتبال مس کرمان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش بي باك به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مرحوم مهدی محمدی که دچار سکته مغزی شده بود پس از چند روز که در حالت کما قرار داشت، امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/6/16/399939_369.jpg

فدراسیون فوتبال در پیامی درگذشت مهدی محمدی مربی باسابقه و خوش اخلاق باشگاه مس کرمان را به جامعه فوتبال کشور، باشگاه مس کرمان و خانواده این مربی سرشناس، خوشنام و زحمتکش تسلیت گفته و از  درگاه باریتعالی برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و توفیق الهی مسئلت دارد.

مراد حاج جعفری، رئیس هیات فوتبال استان کرمان در این باره گفت: با تسلیت به جامعه فوتبال ایران به خصوص استان کرمان و همچنین خانواده مهدی محمدی، مربی سرشناس و با اخلاق و زحمتکش، مراسم تدفین آن مرحوم فردا از ساعت 8 صبح فردا از مقابل در منزل ایشان تا بهشت زهرای کرمان برگزار می‌شود و بعدازظهر هم مراسم ختم در مسجد صاحب‌الزمان کرمان برگزار خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: مربی مس کرمان درگذشت,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : سه شنبه 17 / 6 / 1392
زمان : 14:46
توجه - اطلاعیه باشگاه
|

توجه-

تنها مرکز اموزش کیوشو سلف دیفنس در رفسنجان فقط در خیابان سیمتری - کوچه 29 - سالن باشگاه قمر بنی هاشم (ع) که در 2 سانس برگزار میشود

سانس اول - روزهای زوج  از ساعت 16:30 الی 18 (قمربنی هاشم (ع) ) _ زیر نظر  محمد رسول کریمی

سانس دوم - روز های زوج از ساعت 19:30 الی 21 (قمربنی هاشم (ع) ) _ زیر نظر ریاست سبک در کل شهرستان سجاد جلالی



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: گروه رزمی عقاب رفسنجان , باشگاه رزمی کاران صاحب الزمان (عج) رفسنجان - گروه حیدریون رفسنجان , باشگاه کیوشو سلف دیفنس , رسول کریمی , رزمی کاران صاحب الزمان , رزمی , کونگ فو , هنر های رزمی, ,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 22:49
ضرب و شتم آیت الله توکل در شمال
| | ادامه مطلب...

به گزارش گروه فرهنگی"ره به ری" : آیت ا... توکل استاد اخلاق حوزه علمیه بابل و نماینده یکی از ادوار گذشته مجلس خبرگان رهبری به دلیل امر به معروف یک زن بدحجاب توسط همسر این زن مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

این اتفاق زمانی رخ داد که این زن و شوهر خودروی خود را در مقابل منزل آیت ا... توکل پارک نموده و پس از پیاده شدن از خودروی خود ، با توجه به آنکه این زن حجاب مناسبی نداشته از سوی آیت ا... توکل مورد امر به معروف قرار می گیرد که همسر وی با این استاد اخلاق درگیر می شود و پس از درخواست آيت اله توکل از وی برای پايان قائله ، وی  اظهار داشته : « دل خوشي از شما ندارم ، شما به چه حقي به خانم من بابت حجابش تذکر داديد و ... » آيت اله توکل در پاسخ گفت: « امر به معروف وظيفه من مي باشد ، حتي اگر به قيمت جانم تمام شود » که در اين حين این فرد اقدام به ضرب و شتم ايشان نمود....

منبع : وب سایت جامع امیرالمومنین(ع)

به ادامه مطلب مراجعه کنید



:: موضوعات مرتبط: اخبار، مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: ضرب و شتم آیت الله توکل در شمال,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 13:57
تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش 1
| | ادامه مطلب...

تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش


شدت تمرینات پلیومتریک 


هیچ یک از تمرینات پلیومتریک داراری شدت یکسانی نیستند و در شدت تمرینی با هم تفاوت دارند.  برای مثال پرش از روی جعبه نسبتا سبک هست، درحالی که پرش های روی یک پا و پرش های ارتفاعی بسیار شدید می باشند. یک برنامه پلیومتریک باید بتدریج و کم کم از تمرینات پلیومتریک با شدت پایین به سمت تمرینات پلیومتریک پیشرفته تر و با شدت بیشتر پیشرفت و حرکت کند؛ بخصوص افرادی که از ورزیدگی و تجربه تمرینات قدرتی کمی برخوردار باشند.
یک جلسه معمول پلیومتریک برای یک رشته ی ورزشی خاص می تواند فقط دو یا سه تمرین پراکنده شده از تمرینات پلیومتریک برای قسمت های پایین و بالای بدن و مرتبط با آن رشته ورزشی را در برگیرد.
انتخاب درست و صحیح تمرینات پلیومتریک زیر متناسب با رشته ورزشی خاص، حصاص و و ضروری است! در حالی که تمرینات پلیومتریک زیادی در زیر وجود دارد؛ اما برای هر ورزش و رویداد خاص فقط یک تعداد کم از این تمرینات می توانند مناسب و مفید باشند....

به ادامه مطلب مراجعه کنید



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: گروه رزمی حیدریون رفسنجان , باشگاه رزمی کاران صاحب الزمان (عج) رفسنجان , تمرینات پلیومتریک برای پایین تنه بدن جهت افزایش پرش 1,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 13:49
برآيينه جمال داور صلوات
| | ادامه مطلب...

برآيينه جمال داور صلوات

بر روشني چشم پيمبر صلوات
برحضرت معصومه فروغ سرمد
بر دسته گل موسي جعفرصلوات
 

ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: برآيينه جمال داور صلوات,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 12:39
میلاد حضرت معصومه (س) بر عموم شیعیان جهان تبریک باد
|

 

 

 

اينجا بهشت دختر موسي بن جعفر است

 

از نفحه ي شهود و تجلي معطر است

 

 

 

برپا شده است مکتب قرآن و اهل بيت

 

دارالعلومِ مريم آل پيمبر است

 

 

 

اينجا کليد علم و فقاهت ارادت است

 

خاک در حريم تو علامه پرور است

 

 

 

چشم اميد عالِم و عاشق به سوي توست

 

اينجا چقدر چشمه ي جوشان کوثر است

 

 

 

تنها پناهگاه دلم صحن آينه ست

 

وقتي دلم از آه زمانه مکدر است

 

 

 

هر شب کنار مرقد تو يک مدينه دل

 

دنبال قبر مخفي زهراي اطهر است

 

 

 

میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) مبارک باد

 


 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: میلاد حضرت معصومه (س),
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 11:45
رژیم غذایی
| | ادامه مطلب...

 

برنامه رژیمی (كلیات)
• هر روز مجموعا یك لیوان شیر یا ماست، حتما میل كنید.
• سه نوبت در هفته و هر نوبت یك قاشق بزرگ روغن زیتون روی سالاد اضافه كنید.
• سهمیه روزانه مصرف قند 5 حبه  باشد.
• یك حبه قند = 6عدد توت = 6عدد مویز = 2  عدد پولكی = 12 عدد كشمش
• 2 حبه قند =1 عدد خرما
• 3 حبه قند =1 شكلات كوچك...
 
برای دیدن ادامه این مطلب به ادامه مطالب برید

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: رژیم غذایی,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 9:44
اتفاقاتی که در هیپنو تیزم اتفاق می افتد
| | ادامه مطلب...

1- به پشت افتادن:در این تکنیک از سوژه یا درمانجو میخواهیم که نقطه ای که روی دیوار هست و بالاتر از سطح چشم است، - به طوری که وقتی شخص به آن نقطه نگاه میکند سرش بصورت 45 درجه به طرف بالا خم میشود  نگاه کند البته با دور و نزدیک شدن شخص به دیوار هم میشود این حالت را ایجاد کرد به شخص میگوییم که بعد از نگاه کردن به نقطه سیاه روی دیوار چشمهای خودش را ببندد به طوری که نقطه سیاه را با چشم بسته تصور کند. بعد کف دستهای خود را روی شانه های سوژه میگذاریم و میگوییم: «اگه من دستهای خود را عقب بکشم شما هم خود به خود به همراه دست من به عقب متمایل میشوی، نگران نباش نمی افتی من پشت سر شما هستم» و یا با تلقینهایی چون؛ یک نیرویی شما را از طرف جلو به عقب میراند و یا نیرویی از عفب شما را به طرف خودش میکشد ادامه میدهیم. خانمهایی که کفشهای پاشنه بلند پوشیده باشند احتمالا به این تست ما جواب مثبت نخواهند داد.  در مورد تلقین مطالب مفصلی وجود دارد که تحت یک فصل آورده خواهد شد البته از نظر تقدم باید جلوتر از این مطالب میگفتم...

بقیه در ادامه مطلب...

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: اتفاقات هیپنو تیزم,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : دو شنبه 16 / 6 / 1392
زمان : 1:15
میلاد حضرت معصومه مبارک
|



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: میلاد حضرت معصومه مبارک,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : یک شنبه 15 / 6 / 1392
زمان : 23:1
به یاد امام هادی (ع)
|

عشقی که مادر زادیه

           عشق امام هادیه

                    خونی که تو رگ جاریه

                                      خون امام هادیه

                                                خیلی گرفتار توام

                                                           با جون خریدار توام  

                                        شراب غیرت میخورم

          هرکی اهانت بکنه ، به حضرت نقی ما

خودم سرش رو میبرم



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: به یاد امام هادی (ع),
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : یک شنبه 15 / 6 / 1392
زمان : 18:44
گام چهارم در هیپنوتیزم
| | ادامه مطلب...

 

 
 ۱-ایجاد انگیزه 2- آموزش مهارت تنفس و تن آرامی 3- پاسخ به شبهات سوژه 4- انجام تستهای هیپنوتیزم  
 
1- قبل از اینکه هیپنوتیزم را شروع کنیم باید با سوژه رابطه حسنه ایجاد کنیم در این رابطه باید خوش اخلاق بود و به سوژه احترام گذاشت و سوژه را بدون قید و شرط پذیرفت و با گفتن عناوینی چون «من جادوگر نیستم و کار خارق العاده ای نمیکنم بلکه این شما هستید که با تراکم تمرکز فکر، خود را در یک مرحله ای از آرامش قرار خواهید داد که در آن به آن چیزی که مد نظرتان هست خواهیم رسید.» در وجود سوژه ایجاد انگیزه میکنیم در اینجا در مورد گستره کار خوابواره به در ما نجو اطلاعات میدهیم در مورد اثرات درمانی آن صحبت میکنیم ( اینجا لازم است که هیپنوتیزور مطالعه کافی در این زمینه داشته باشد) یاد آوری کنم که هر چه مقدمه چینی و ایجاد انگیزه ما درست و صحیح باشد ما نتیجه مطلوبی از کار خود خواهیم گرفت...
 
ادامه در ادامه مطلب


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: مراحل هیپنو تیزم - گام چهارم در هیپنوتیزم,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : پنج شنبه 14 / 6 / 1392
زمان : 22:56
ویژگیهای یک مربی خوب برای انتخاب
|

 

1.دارای شخصیت مناسب باشد (از آرامش و سلامت روانی بر خوردار باشد)

2.از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد وآن را به عوامل باشگاه و بازیکنان و همکارانش منتقل کند

3.قدرت رهبری  و  تاثیر بر افکار  دیگران

4.ارتباط موثر و منطقی با همکاران، عوامل باشگاه و بازیکنان بر قرار کند

5.دارای  قدرت  کنترل  خشم   و  هیجانات

6.به اصل تفاوتهای فردی در روانشناسی توجه ویژه کند

7.نظریه ها  و  اصول  یادگیری  را بداند...

8.دارای توانمندی در بیان و نفوذ بر بازیکنان

9.حس تشریک مساعی  و همکاری در گروه داشته باشد

10.توانایی هدایت ، کنترل و تغییر افکار غیر منطقی دیگران را داشته باشد

11.شنونده خوبی باشد و به نظرات و خواسته های منطقی بازیکنان توجه داشته باشد

12.از ایده و تفکرات دستیارانش به بهترین شکل ممکن استفاده کند

13.داری قدرت نوآوری و خلاقیت باشد

14.در بالاترین حد ایثار و فداکاری و تعهد بکارش انجام وظیفه کند

15.توانایی تجزیه و تحلیل مسایل در بحرانها  را داشته باشد (روانشناسی مدیریت بحران)

16.قادر به ایجاد فضایی باشد که بازیکنان احساس امنیت و آرامش روانی بکنند

17.مهارت در تعلیم ذهنیت بازیکنان به سمت افکار مثبت ، سازنده ، منطقی و امیدواری را داشته باشد

18.قابلیت الهام بخشی داشته باشد


منبع:  parkour571.ir


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : پنج شنبه 14 / 6 / 1392
زمان : 12:20
مضرات قلیان و پیپ
| | ادامه مطلب...

 

تاثیرات مضر قلیان بر سلامت انسان

مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

میزان و عمق دَم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است و قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می ‌شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، ولی در کشیدن قلیان وجود دارد، بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان) و افزودن الکل یا داروهای روان‌گردان به تنباکوی قلیان است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که پس از 45 دقیقه استفاده از دود قلیان، مونوکسید کربن، نیکوتین پلاسما و ضربان قلب به شدت بالا می‌رود....

 

 

ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: مضرات قلیان و پیپ,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : پنج شنبه 14 / 6 / 1392
زمان : 11:11
ووشو
|

درباره ورزش پارکور این نکته رو باید بگم که ریشه این ورزش و اصلی ترین حرکات و تکنیک های پارکور و حتی ژیمناستیک کاملا گرفته شده از ووشو اصیل چینیه. چون این ورزش ها رزمی و آکروبات هستن و حتی قبل از اختراع پارکور که به جنگ ویتنام برمیگرده میشه حتی در فیلم های قدیمی چینی این تکنیک ها و حرکاتو دید.چیزی که ریشه در هزاران سال قبل در چین داره.اما پارکور بعد آکروباتیک ووشو رو تا سطح بالاتری ارتقا داده و به طور تخصصی به این جنبه ووشو پرداخته و در اون خبری از سلاح و مبارزه آکروباتیک نیست.پس ووشو کاران نباید فکر کنن که پارکور چیز متفاوتی از ووشوئه.بلکه باید حتی بهتر از اونها این نوع آکروبات رو بلد باشن و در کنار مبارزه و فرم های گوناگون حرکات آکروبات رو هم تمرین کنن.چیزی که ما امروز در ایران شاهدش نیستیم و اکثر ووشوکاران تمام عمرشونو فقط به فرم یا مبارزه ساندا اختصاص میدن و از آکروبات فقط عرب و شوئنزی یا حد اکثر واروهای ساده رو میدونن!!!!!!!!

در الی که اگه تمرینات ووشو دانی ین یا همون بازیگر استاد ایپ رو ببینید کاملا متوجه حرفام میشین.

 

ووشو یعنی مبارزه آکروباتیک و همه فن حریف بودن و هر روز گسترش دادن حرکات و تکنیک ها.نه محدود کردن ووشو به یک چیز خاص .


 

 

 



:: موضوعات مرتبط: دیگر سبک ها، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : جمعه 13 / 6 / 1392
زمان : 13:5
قوانین باشگاه - بند 1
|

قوانین باشگاه بند 1

1 - تمامی هنر جویان باید دارای دین اسلام و مذهب شیعه باشند

2- رعایت موارد و قوانین جمهوری اسلامی ایران اجباریست

3- رضایت کامل پدر و مادر از حوضور شما در باشگاه

4-پرداخت هزینه یادگری و اموزش به طور: 1 - ساعتی 2 - جلسه ای  3- روزی 4-  هفته ای 5- ماهیانه  6- سالیانه

5-پیروی از حرف استاد حتی اگر مخالف نظر شماست

6- پیروی از حرف شاگردان ارشدی که توسط استاد انتخاب میشوند

7- اموزش و بروز شدن هر ماه چه شاگرد توسط استاد و چه شاگرد توسط شاگرد ارشد

8 -شرکت در کلیه جلسات باشگاه

9- حد اکثر تعداد غیبت مجاز در هر 2 ماه 3 جلسه میباشد

10- ترک سانس باشگاه به هر عنوان موجب ارسال گزارش به کمیته انضباطی میگردد

11- بی احترامی و هر نوع کاری که موجب بر هم ریختن نظم شود در ابتدا با تنبیه و در انتها با اخراج از کلیه میادین ورزشی حتی در رشته های دیگر سبب خواهد شد

12- القاب و هر نوع لقبی که به هنرجو داده میشود دائمی نمیباشد

13- فرد یا افرادی که به هر عنوان ،  این قوانین را زیر پا بگزارند به مراجع قانونی ارجا داده میشود.

پایان بند 1



:: موضوعات مرتبط: قوانین باشگاه، ،
:: برچسب‌ها: قوانین باشگاه - بند 1,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : جمعه 13 / 6 / 1392
زمان : 1:51
گام سوم در هیپنوتیزم
|

دوستان عزیز بعد از اینکه دو گام از آماده شدن برای یادگیری هیپنوتیزم را خواندید و احساس کردید مطالبی که در دو گام پیش خوانده اید،را میتوانید عملی کنید. حالا شما آمادگی دارید که با خواندن مطالب زیر و تمرینات لازم و مطالعات در این زمینه یک هیپنوتیزور ماهر شوید البته بنده اعتقاد دارم که مطالعه تنها نمیتواند شما را به هدفتان برساند اگر هر کسی میتوانست فقط با خواندن چند کتاب و یا نوشته زیر هیپنوتیزور بشود آن موقع همه با خریدن یک جلد کتاب و خواندن آن هیپنوتیزور میشدند این راهنماییهای استاد فن است که باعث میشود شما بتوانید راحت این مراحل را طی کنید 

یاد آوری کنم که بنده، بعد از گذشت 18 سال از کار حرفه ای هنوز هم کتابهایی که در زمینه هیپنوتیزم هستند مطالعه میکنم و حین مطالعه، کتاب را ارزیابی میکنم و خود را هیچ موقع علامه دهر ندانسته ام. نشده که من کتابی را بخوانم و مطلب جدیدی را در آن یاد نگرفته باشم  
 
منتظر گام های بعدی باشید


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: گام سوم در هیپنوتیزم,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : شنبه 12 / 6 / 1392
زمان : 16:18
اموزش وخطرات پارکور
| | ادامه مطلب...

تصاویری اموزشی و خطر های احتمالی پارکور را میتوانید در ادامه مطلب ببینید



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : شنبه 12 / 6 / 1392
زمان : 15:21
اطلاعیه قالب جدید وبسایت دینی
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : شنبه 12 / 6 / 1392
زمان : 14:36
50 حدیث در مورد ورزش از بزرگان
| | ادامه مطلب...

 


 

  50 حدیث در مورد ورزش

1ـ قال رسول الله (ص) : (ان لربک علیکَ حقاً، وانَّ لجسدک علیک حقاً، ولاهلک علیک حقاً)
پیامبر اکرم (ص) فرمودند :
پروردگار بر تو حقی دارد، وبدنت بر تو حقی دارد، وخانواده ات نیز بر تو حقی دارد.
بحار الانوار : 70 / 128

2 ـ قال رسول الله (ص) : (خیر لهو المؤمن السباحة ، وخیر لهو المرأَة المغزل)
پیامبر اکرم (ص) فرمودند :
بهترین سرگرمی برای مرد با ایمان، شنا، وبهترین سرگرمی برای زن با ایمان ریسندگی است.
نهج الفصاحه : 319 / ح
1527
 
 
بقیه احادیث در ادامه مطلب

 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: 50 حدیث از بزرگان ورزش در مورد,
نویسنده : مهدی پور اکبری( طراح _ نویسنده مذهبی)
تاریخ : چهار شنبه 11 / 6 / 1392
زمان : 16:56
شهادت امام صادق (ع) تسليت باد
|

 شهادت امام صادق (ع) تسليت باد



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : چهار شنبه 11 / 6 / 1392
زمان : 14:26
گام دوم در هیپنوتیزم
|

گام دوم در هیپنوتیزم 

 
 
تلقین به عنوان قدم دوم و مولفه اصلی در هیپنوتیزم تاثیر چشمگیری دارد 
ما باید سعی کنیم به اشخاصی که میخواهیم هیپنوتیزمشون کنیم تلقین کنیم ولی باید در تلقین کردن مواردی رادر نظر داشته باشیم 
۱- با اصول پنجگانه تلقین آشنایی کامل داشته باشیم و روشهای استفاده ازآن را بخوبی بدانیم  
 
۲- تلقین رو باید با لحن شیوا انجام بدهیم.  
 
۳- با توجه به خصوصیات سوژه باید تلقین را به صورت آمرانه و یا خواهشانه بگوییم آمرانه بیشتر برای
 
۵- سنگین و سبک کردن صحبت در جاهایی که نیاز هست باید بوضوح از تلقین دادن ما مشخص باشد
 
 مثلا در هنگام گفتن کلمه (سنگین) باید کلمه را طوری ادا کنیم شخص از لفظ صحبت ما نیز سنگینی رو حس کند و سبک نیز بر عکس آن 
۶-سعینکینم که با تلقین های ممتد و بدون فاصله سوژه را خسته کنیم خیلی وقتها مکثهای بین تلقین  
 
 تاثیرش بیشتر از خود تلقین است البته این مکثها نباید بیش از 4 الی 6 ثانیه طول بکشد در این مکث ها شخص  با تمرکز کامل به تلقین های شما گوش میکند 
7- سعی کنیم که در تلقین کردن از شاخه ای به شاخه دیگر نپریم   
منتظر گام هاي بعدي باشيد


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : چهار شنبه 11 / 6 / 1392
زمان : 11:46
هيپنوتيزم
|

گام اول در یادگیری هیپنوتیزم 

 
 
کسی که دنبال فراگیری دگر هیپنوتیزم است نیاز به چند شرط لازم(نه کافی) دارد 
۱- اعتماد به نفس خوبی داشته باشد 
۲- احساس جراتمندی را در خودش رشد دهد 
 
۳- تمرین و ممارست داشته باشد  
 
۴- از اثر گذاری خوبی روی دیگران برخوردار باشد.  
 
۵-همیشه نسبت به خود و اطرافیان نگاه مثبت داشته باشد وسعی کند خودش و دیگران را
 
همیشه دوست داشته باشد 
۶- از احساس شکست نترسد. چون شکستها پله هایی برای ترقی هستند. 
 
   منتظر گام هاي بعدي هيپنوتيزم باشيد


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : چهار شنبه 10 / 6 / 1392
زمان : 23:55
شهادت امام صادق (ع)
|

زین ماتمى که چشم ملائک ز خون تر است
گویا عزاى صادق آل پیغمبرست
شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد.

 

 

الا ای لاله ی خوشبو، عزیز آل پیغمبر
که بهر دین و قرآنت چنین گردیده ای پرپر
شده زین غم، گل خاتم، مدینه غرق در ماتم
دوصد لعنت به آنکس باد که مسمومت نمود از زهر

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار، اطلاعیه ها، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : سه شنبه 10 / 6 / 1392
زمان : 22:40
هفته ای یک کیلو لاغر شوید
|

هفته ای یک کیلو لاغر شوید

 
 
لا‌غر شدن مثل یک رویای دست نیافتنی است. گاهی و برای بعضی آدم‌ها غیرممکن به‌نظر می‌رسد و گاهی برای رسیدن به آن، تحمل رژیم‌های وحشتناک و مضر توصیه می‌شود. در حالی که اگر شما طبق برنامه عمل کنید، حتی با یک قدم زدن معمولی که اصولا‌ هم برای سلا‌مت شما مفید است، می‌توانید کلی وزن کم کنید. در این برنامه ما به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید با یک برنامه‌ریزی منظم، در عرض یک ماه 4 کیلو از وزن بدنتان را کم کنید. شما فقط کافیست یک‌ماه به خودتان سختی بدهید. بعد از آن، ادامه کار، خیلی راحت‌تر خواهد بود. مطمئن باشید اگر شما این برنامه پیاده‌روی را که برای مدت چهارهفته در نظر گرفته شده است، اجرا کنید، پس از آن چون به راه‌رفتن روزانه عادت کرده‌اید، دیگر ادامه آن مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. البته کاهش وزن از این طریق نیازمند صبر شماست و کمی طول می‌کشد، اما نتیجه‌اش ماندنی‌تر از سایر لاغری‌هاست. اگر طی این برنامه یک‌ماهه یا حتی بعد از آن، از پیاده‌روی خسته شدید، نباید به خودتان سخت بگیرید! چون این کار می‌تواند شما را به کلی دلزده کند. اگر احساس کردید که دیگر نمی‌توانید پیاده‌روی و ورزش را تحمل کنید، یکی دو روز به خودتان استراحت دهید و در منزل باقی بمانید. فکر نکنید که با این دو روز استراحت، نتیجه پیاده‌روی چندماهه شما از بین می‌رود. اصلاً این‌طور نیست. اما باید سعی خود را بکنید تا این حالت خستگی کمتر برایتان پیش بیاید و در صورت خستگی، هرچه زودتر آن را برطرف کنید. برای این کار سعی کنید نتیجه نهایی را مجسم کنید و در رویایتان خود را ببینید که به وزن دلخواه رسیده‌اید! این تصور به شما کمک می‌کند تا همچنان برانگیزه باقی بمانید. هر وقت خسته شدید، به این فکر کنید که پیاده‌روی غیر از کاهش وزن، کارهای دیگری هم می‌کند! پیاده‌روی جریان خون شما را کنترل می‌کند و تحرک شما باعث سلامتی بیشتر شما می‌شود. در ضمن پیاده‌روی سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و استرس و فشارعصبی را از شما دور می‌کند. این جملات را دائماً با خود تکرار کنید تا بتوانید به پیاده‌روی ادامه دهید. در این برنامه‌ها، سعی کنید با یک نفر دیگر همراه باشید؛ مثلاً از دوستی خواهش کنید حداقل برخی اوقات با شما برای پیاده‌روی بیاید. شما حتی می‌توانید پیاده‌روی روزانه را به بعد از شام منتقل کنید و به همراه همسر و فرزندنتان برنامه را اجرا کنید. به این ترتیب، اعضای خانواده نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. به این فکر کنید که در پایان این چهارهفته شما بیش از 4 کیلوگرم وزن کم می‌کنید. پیاده‌روی شما حتماً نباید راه‌رفتن در فضای آزاد باشد بلکه می‌توانید با دستگاه‌های ورزشی ثابت نیز این کار را انجام دهید. بهتر است قبل از صرف ناهار در اطراف محل زندگیتان پیاده‌روی کنید چون به این ترتیب شما کالری از دست می‌دهید و تحقیقات ثابت کرده‌اند که ورزش قبل از غذا، باعث می‌شود فرد غذای سالم‌تری انتخاب ‌کند. هفته اول: شروع کردن مشکل‌ترین قسمت کار است قبل از شروع پیاده‌روی حدود 5 دقیقه نرمش کنید. برای اولین روز (مثلا روز شنبه) حدود 1 /5 کیلومتر پیاده‌روی کافی است. روز بعد این مقدار را دو برابر و یعنی به 3 کیلومتر برسانید. روز دوشنبه 3 انتخاب دارید: یا به مدت 40 دقیقه پیاده‌روی کنید و یا به مدت 30 دقیقه با دستگاه ثابت تمرین کنید. همچنین شما می‌توانید با بستن یک به پای خود، به اندازه 8 هزار قدم راه بروید. روز سه‌شنبه باز هم 3 کیلومتر راه بروید و روزچهارشنبه این مقدار را به 4 /5 کیلومتر برسانید. روزپنجشنبه سه انتخاب دارید. یا به مدت 45 دقیقه در فضای آزاد راه بروید و یا به مدت 35 دقیقه با دستگاه ثابت پیاده‌روی کنید. سومین انتخاب شما این است که با پوشیدن هزار قدم راه بروید. روز جمعه سعی کنید با یکی از دوستان یا افراد خانواده به پیاده‌روی بروید، اصلاً مهم نیست که چقدر راه بروید، فقط این کار را انجام دهید. هفته دوم: به تدریج روی دور می‌افتید روز شنبه 3 کیلومتر راه بروید و روز یکشنبه یکی از این 3 گزینه را انتخاب کنید: 30 )1دقیقه با سرعت راه بروید.)2 با سرعت 6 کیلومتر در ساعت به مدت 30 دقیقه روی دستگاه ثابت راه بروید.)3 با ، 10500 قدم بردارید. روز دوشنبه هم 3 کیلومتر راه بروید و روز سه‌شنبه یکی از گزینه‌های روز دوشنبه قبل را انتخاب کنید. روز بعد یعنی روز چهارشنبه تقریباً 6 کیلومتر راه بروید اما روز پنج‌شنبه باز هم سه انتخاب دارید: اول اینکه یک‌ساعت بیرون از منزل راه بروید. دومین انتخاب اینکه با یک گام‌شمار حدود 11 هزار قدم بردارید و سوم اینکه، با دستگاه ثابت به مدت 45 دقیقه با سرعت 6 کیلومتر در ساعت راه بروید. روز جمعه باز هم مثل هفته گذشته با یک نفر همراه شوید و هر چقدر که دوست دارید، پیاده‌روی کنید. هفته سوم: فشار بیشتر می‌‌شود به همین راحتی شما به هفته سوم پیاده‌روی رسیدید. فقط دو هفته تا پایان راه باقی مانده است. روز شنبه 4 /5 کیلومتر پیاده‌روی کنید. روز یکشنبه به‌عنوان جایزه به شما استراحت می‌دهیم: فقط /5‌1 کیلومتر قدم بزنید! روز دوشنبه مثل دوشنبه‌های پیش سه انتخاب دارید: )1 در فضای باز /5‌1 کیلومتر پیاده‌روی کنید. )2 با یک گام‌شمار 11 هزار قدم بردارید. ) 3 روی دستگاه ثابت با سرعت 7 کیلومتر در ساعت حدود 30 دقیقه راه بروید. سه‌شنبه 3 کیلومتر راه بروید و چهارشنبه یکی از فعالیت‌های روز دوشنبه را تکرار کنید. روز بعد هم (یعنی پنج‌شنبه6 ) کیلومتر پیاده‌روی کنید. روز جمعه هم جمعی از دوستانتان را دعوت کنید تا با هم به پیاده‌روی بروید تا آنها هم برای انجام این برنامه 4 هفته‌ای ترغیب شوند. هفته چهارم: فقط یک هفته تا موفقیت بهتر است روز دوشنبه را با سختی آغاز کنید و حدود 6 کیلومتر پیاده‌روی کنید. در عوض، روز یکشنبه، سه انتخاب دارید: )1 فقط 4/5 کیلومتر پیاده راه بروید.)2 با دستگاه ثابت حدود 4/5 کیلومتر با سرعت 7 کیلومتر در ساعت راه بروید.11500 )3 قدم با بردارید. روز دوشنبه 3کیلومتر و روز سه‌شنبه 4/5 کیلومتر. این مقدار را در روز چهار شنبه به 6 کیلومتر برسانید و روز پنج شنبه باز‌هم سه انتخاب دارید: )1 یک‌ساعت پیاده‌روی در فضای باز، 45 )2 دقیقه پیاده‌روی بر روی دستگاه ثابت،)3 تعداد گام‌هایتان را با گام‌شمار به 12 هزار برسانید. روز جمعه نیز به‌عنوان پاداش استراحت کنید. شما موفق شدید این یک‌ماه را پشت‌سر بگذارید. اگر می‌خواهید وزنی که با این روش از دست داده‌اید، دوباره باز نگردد و یا حتی بیشتر وزن کم کنید، پیاده‌روی را ادامه دهید. در مجموع به 30 دقیقه پیاده‌روی در روز، نه تنها به حفظ وزنتان کمک می‌کند، بلکه فواید بی‌شماری برای سلامتی شما دارد


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : سه شنبه 10 / 6 / 1392
زمان : 15:46
چه گونه مي توانيد در طول روز انرژي داشته باشيد
|

برای اینکه در طول روز بتوانیم به درستی و با تمام انرژی کار کنیم، نیاز داریم تا یک برنامه خوب برای تغذیه و ورزش داشته باشیم.

انرژی روزانه را باید به روش های متفاوت و از طریق غذا و میان وعده تامین کرد و گاهی نیز ورزش کردن می تواند این انرژی را افزایش دهد اما باید برای هر یک از این کارها طبق یک برنامه درست پیش رفت.
 
صبح را با قدرت آغاز کنید
شروع خوب در هر کاری بسیار مهم است و از همین رو داشتن یک روز خوب تنها با یک صبحانه عالی شروع می شود. اما به گفته بسیاری از محققان یک صبحانه کامل باید پر کالری و پر ویتامین باشد. پیشنهاداتی که معمولا برای این وعده غذایی می شود بیشتر شامل کره بادام زمینی و مقداری نان تست، تخم مرغ نیمرو به همراه مقدار کمی کره، یک فنجان قهوه و یا چای کم شیرینی است.
 
ورزش را فراموش نکنید
بعد از اینکه یک صبحانه کامل و مقوی خوردید باید مقداری نیز تحرک داشته باشید تا روزتان همراه با انرژی بیشتری باشد. به گفته عده ای از متخصصین 30 دقیقه ورزش می تواند تا 38 ساعت متابولیسم بدن شما را تامین کند. اما از بهترین نرمش هایی که می توانید در هنگام صبح انجام دهید، می توان به 10 عدد شنا، 20 عدد دراز و نشست اشاره کرد که می تواند شما را به سطح بالایی از انرژی برساند.
 
میان وعده های طلایی
میان وعده ها می توانند برای شما نقش های اساسی را اجرا کنند و انرژی شما را در مواقعی که احساس خستگی می کنید تجدید می کند. برای میان وعده ها بهتر است تا از میوه ها استفاده کنید. برای مثال می توانید از دو واحد پرتقال یا موز مصرف کنید. همچنین در کنار میوه ها بهترین انتخاب برای یک میان وعده طلایی می تواند آجیل باشد که این روزها به واسطه عید مقدار زیادی از آن را در خانه دارید.
 
یک ناهار بی نقص
پس از صرف یک میان وعده ساده اما پر انرژی وقت آن می رسد تا روز خوب خود را با یک ناهار کامل و بی نقص کامل کنید. برای ناهار باید نکاتی را نیز در نظر داشته باشید مانند اینکه بهتر است تا به مقدارهای مساوی از مواد مغذی استفاده کنید. برای مثال می توانید از گوشت قرمز برای ناهار استفاده کنید و یا موادی که به شما کالری لازم برای کار در باقی روز را می دهند مانند مواد کربوهیدراتی هستند.
 
بعد از ظهر در خانه
بعد از یک روز کاری باید در خانه کارهایی انجام دهیم که انرژی از دست رفته را به ما بازگرداند و همچنین خستگی ناشی از روز را نیز از بدن شما خارج کند. شما می توانید همان برنامه ای که برای میان وعده ها داشتید را اجرا کنید و در کنار ان نیز به انجام ورزش های کششی و ساده نیز بپردازید. این کار باعث می شود تا خستگی ناشی از روز نیز از بدن شما خارج شود.
 
شام سبک اما مقوی
بیشتر پزشکان و محققان بر این اعتقاد هستند تا لازم است برای شام از غذاهای ساده و سبک استفاده کرد تا خوابی راحت داشته باشید. بهترین انتخاب برای شام می تواند غذاهایی مانند انواع سوپ و آش باشد. البته بهتر است تا این سوپ ها از مقدار حبوبات کمتری برخوردار باشند تا خواب راحت تری داشته باشید.


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : سه شنبه 10 / 6 / 1392
زمان : 15:20
شکستن اجسام سخت
|

برای اینکه بتوانیم بر اجسام سخت غلبه کنیم به یک سال تمرین نیاز داریم

تمرینات به شرح زیر میباشند:

۱-داشتن اعتماد به نفس و پشتکار کافی

۲-انجام تمرینات بدون وقفه و پیوسته

۳-مرحله اصلی که شما باید اول یک ستون یا چاچوب آهنی دربی را پیدا کنید

۴-باد به مدت ۱ ماه به آرامی به تیرک ضربه بزنید

۵-سپس قدرت ضربات را به مدت ۲ ماه افزایش دهید

۶-پس از سخت شدت دستانتان باید به درختی که پوست خشن و ناصاف داشته ضربه بزنید به مدت ۳ ماه

۷-پس از گزراندن این دوره ها شما باید به مدت ۶ ماه به تخته سنگ های نازک ضربه بزنید پیوسته ضربات خود را محکمتر کنید تا که بتوانید آن را خرد کنید

روزانه به مدت ۳۰ ثانیه تمرین کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: شکستن اجسام سخت,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : سه شنبه 10 / 6 / 1392
زمان : 15:3
قوانین و شرایط شرکت در مسابقه یو اف سی ایران َ
|

قوانین و شرایط شرکت در مسابقه  یو اف سی ایران  َ
۱ـ داشتن حداقل سن 18 سال تمام
۲ـ نداشتن هر گونه بیماری اعم از  بیماریهای تنفسی و قلبی وشکستگی و هموفیلی و یا هرگونه بیماری خونی
۳ـ  کارت بیمه ورزشی
۴ـ تکمیل و امضای  فرم وارسال عکس  
 
قوانین مسابقات
    : UFC یو اف سی
۱ـ پنج راند پنج  دقیقه ای بر سر عنوان کمربند ــ یک دقیقه استراحت بین راند 
۲ـ سه راند پنج دقیقه ای  بدونه کمربند   ــ یک دقیقه استراحت بین راند 
 
۳ـ  دستکش نیم پنجه  بدونه کفه
۴ ـ  داشتن ۱۸ سال سن به بالا الزامیست
۵ ـ مسابقات داخل قفس و طبق قوانین حاکم بر مسابقات  UFC __ MMA  برگذار میشود
6_ مشت و ضربه آرنج تویه صورت آزاد
 
وزنهای یو اف سی  
کیلوگرم …. Kg

انس    lbs

اوزان    weight

65 ___ 70

- over 145 lbs. to 155 lbs Lightweight
70 ___ 77 - over 155 lbs. to 170 lbs Welterweight
77___83     - over 170 lbs. to 185 lbs Middleweight

83___92.

- over 185 lbs. to 205 lbs Light Heavyweight
92 ___ 120 - over 205 lbs. to 265 lbs Heavyweight
  خطاها
 
۱ـ ضربه به بیضه
۲ـ ضربه به پشت سر
۳ ـ  ضربه به ستون مهرها
۴ـ  ضربه به گلو
۵ ـ  ضربه به سر زانو
۶ـ بیرون انداختن حریف از قفس
۷ـ   انداختن آب دهان بر رویه حریف
۸ـ چشم در آوردن
۹ـ گاز گرفتن
۱۰ ـ حرف زدن
۱۱ـ از دیواره قفس گرفتن
۱۲ـ عدم توجه به دستورات داور
۱۳ ـ حمله به حریف بعد از اتمام زمان مسابقه و یا حریف تحت مداوا
۱۴ ـ چرب کردن بدن به جز صورت



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : سه شنبه 10 / 6 / 1392
زمان : 14:54
رژيم غذايي
|

برنامه رژيمي (كليات):

• هر روز مجموعا يك ليوان شير يا ماست ، حتما ميل كنيد. 
• سه نوبت د رهفته و هر نوبت يك قاشق بزرگ روغن زيتون روي سالاد اضافه كنيد. 
• سهميه روزانه مصرف قند 5 حبه  باشد. 
• يك حبه قند= 6عدد توت = 6عدد مويز= 2  عدد پولكي = 12 عدد كشمش 
• 2 حبه قند=1 عدد خرما 
• 3 حبه قند=1 شكلات كوچك 
صبحانه:
يك كف دست نان + يك قاشق مرباخوري عسل يا مربا+ 30 گرم پنير + يك استكان چاي شيرين 
• يك كف دست نان= 30 گرم نان = 20 گرم نان خشك = 5 عدد بيسكوئيت متوسط =
2 عدد بيسكوئيت مادر = 2 عدد شيريني زبان كوچك= 3 عدد بيسكوئيت ساقه طلايي 
   ساعت 10 صبح: چاي + يك عدد ميوه 
   قبل از نهار: دو ليوان آب + يك عدد سيب با پوست 
نهار: 
شنبه: يك كف دست نان + سالاد + يك عدد دلمه يا يك عدد كوفته 
يكشنبه: يك كفگير برنج+ سالاد+ يك قطعه متوسط مرغ يا ماهي 
دوشنبه: يك كف دست نان+ سالاد+ يك عدد كتلت يا معادل آن كوكو 
سه شنبه: يك كفگير برنج + سالاد+ گوشت خورشت متوسط يا يك سيخ  كباب برگ
چهارشنبه: يك كف دست نان + سالاد+ سه چهارم سيخ كباب  برگ يا 2 عدد تخم مرغ
پنج شنبه: يك كفگير برنج + سالاد+ يك قطعه متوسط مرغ يا يك و نيم كفگير عدس پلو
جمعه: يك كف دست نان + سالاد+ يك قطعه كوچك مرغ يا ماهي 
عصرانه:  چاي + يك عدد ميوه 
شام :
شنبه: يك كف دست نان+ يك قاشق غذاخوري سالاد الويه 
يكشنبه: يك كف دست نان+ 30 گرم پنير+ 3 عدد گردو
دوشنبه: يك كف دست نان+ سالاد+ يك قطعه كوچك ماهي يا مرغ 
 سه شنبه: نصف پيتزا يا (3 سيخ جگر + يك نان ساندويچي) + سالاد 
چهارشنبه: دوسوم ليوان عدس پخته يا يك ليوان شير+ 2 عدد نان سوخاري 
پنجشنبه: دوسوم ليوان لوبيا چيتي پخته يا سوپ جو+ سالاد 
جمعه: 3 عدد سيب زميني متوسط + سالاد يا دو عدد لبو متوسط +  سالاد .
 
جايگزيني براي شام: مي توان بجاي همه شامها، يك ليوان شير+ دو عدد نان سوخاري يا نان و پنير و هندوانه يا نان و پنير و انگور يا نان و ماست و خيار يا بوراني اسفناج با همان اندازه نان استفاده گردد.
 
• 1گر سابقه ناراحتي معده نداريد، حتما 2 قاشق غذاخوري آب ليمو به آب ناشتا اضافه كنيد. 
• روي سالاد ميتوانيد آب ليمو، سركه استفاده كنيد و از مايونز خودداري كنيد.
• مي توانيد به جاي يك عدد كوفته، دلمه، كوكو يك قطعه گوشت كوچك بخوريد.
غذاهاي آزاد
آبليمو ترش، گوجه فرنگي، چاي، قهوه، انواع سبزيجات، انواع ادويه و قند ساخارين و اسپارتام و نوشابه رژيمي و سالاد 
غذاهاي ممنوع 
شكر، مربا، عسل، شكلات، شربت، ميوه كنسرو شده، كمپوت، شيريني ها، ليمونادها، نوشابه، بيسكوئيت ها ، آبميوه هاي شكر دار، كيكها، كلوچه و...
نكات مهم:
1- آهسته بخوريد 2- لقمه هاي كوچكتر برداريد 3- از قاشق كوچكتر براي مصرف برنج استفاده كنيد. 4- بعد از تمام شدن سهميه غذا از سر سفره غذا برخيزيد.5- نوشيدن آب اجباري است.  
يك عدد: سيب متوسط، يك پرتقال متوسط، انار، گريپ فروت، ليمو شيرين، هلو
 
يك واحد ميوه: 
يك عدد: سيب متوسط، يك پرتقال متوسط، انار، گريپ فروت، ليمو شيرين، هلو دو عدد: نارنگي متوسط، كيوي، خرمالو 
سه عدد: انجير، سيب گلاب چهار عدد: زردآلو، خرما، ازگيل 
نصف: (موز، انار بزرگ، پرتقال تامسون )  يك ليوان: گوجه سبز، توت فرنگي، گيلاس، چغاله بادام، آلبالو 
يك ونيم ليوان: طالبي، هندوانه، خربزه 
گوشتها: 
گوشت گوسفند:قطعه كوچك: گوشت خالص بدون چربي به اندازه يك تخم مرغ كوچك. قطعه متوسط: گوشت خالص بدون چربي به اندازه يك تخم مرغ بزرگ. قطعه بزرگ: دو قطعه گوشت خالص بدون چربي به اندازه يك تخم مرغ كوچك 
گوشت مرغ: قطعه كوچك: ران يا سينه مرغ يك كيلويي  
قطعه متوسط: ران يا سينه مرغ  1/5  كيلويي
 قطعه بزرگ: ران يا سينه مرغ  2  كيلويي 
ماهي: قطعه كوچك: قطعات 12*12  سانتيمتر مربع  قطعه متوسط: 1/5 برابر قطعه كوچك و قطعه بزرگ: 2 برابر قطعه كوچك


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: رژيم غذايي,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : دو شنبه 9 / 6 / 1392
زمان : 13:47
شهادت امام صادق (ع) بر عموم شیعیان عالم تسلیت باد
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : یک شنبه 8 / 6 / 1392
زمان : 18:12
روضه امام صادق (ع) در هیأت کربلا
|



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: روضه امام صادق (ع) در هیأت کربلا,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : یک شنبه 8 / 6 / 1392
زمان : 18:7
همایش مدافعان حرم
|



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: همایش مدافعان حرم ,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : یک شنبه 8 / 6 / 1392
زمان : 18:1
ترس برادر مرگ است (امام علي)
|

 

اين حالتي است كه فقط از روشهاي نادرست آموزشي ناشي مي شود . ما از چيزيمي ترسيم كه درباره آن اطلاعات درستي نداريم.اين حالت زماني بروز مي كند كه با يك حمله جديد كه اطلاعي از آن نداريم روبه رو مي شويم . بدترين چيز زماني اتفاق مي افتد كه شما احساس مي كنيد نسبت به طرف مقابل از مهارت بيشتري برخوردار هستيد و ناگهان عامل ترس باعث مي شودهمه چيز غلط از آب درآمده و اعتماد به نفس شما از بين برود.شما مي توانيد با تشخيص ب ه موقع اين حالت به مقابله با ترس برآييد . پيش بيني خطر چه واقعي با شد چه خيال ي ، مي تواند باعث ترس شود . اگر مي خواهيد پيشرفت كنيد در هر مرحله اي كه هستيد بايد بر اين عامل غلبه كني د . اولين چيزي كه بايدبياموزيد اين است كه ترس بزرگ ترين عامل فروپاشي اعتماد به نفس شماست .در حقيقت ترس به شما مي گويد كه اصلاً مناسب مأموريت نبوده و از شايستگي ومهارت كافي در مقابله با مهاجم برخوردار نيستيد. همين شك و ترديد لحظه به لحظه قوي تر شده و اعتماد به نفس شما به يكباره از دست مي رود و اين پايان ماجرا است.شما مي توانيد اوهام ناشي از ترس را صرفاً با تفكر صحيح از بين ببريد. تفكر برپايه واقعيت نه تنها باعث مي شود به خودتان اعتماد به نفس بدهيد بلكه نكته مهم ديگراين است كه باعث مي شود درباره مهارتهايتان خود را گول نزنيد .تمرين فيزيكي و تربيت ذهن دو چيز متفاوت است. افراد بسيار كمي هستند كه كارشان را مثل لحظه شروع هوشيارانه و با آگاهي كامل ادامه دهند و تربيت ذهن باعث مي شود شما از بدنتان با حداكثر امكان بهره ببريد.اگر باور كنيد كه دس تيابي به اين حالت غي رممكن است ذهنتان هم هيچ تلاشي براي كمك به شما از خود نشان نخواهد داد و نتيجه كار معلوم است.ايواندر هاليفيلد يكي از قهرمانان بوكس حرفه اي در دسته سنگين وزن زماني كهمجدداً قهرمان جهان شد، خبرنگاري از او پرسيد شما با اين وزن كم ( 97 كيلوگرم)چگونه حريف مقابلت (داگلاس آمريكايي را با 127 كيلوگرم وزن) ناك اوت (ضربه فني) كردي؟ هاليفيلد جواب داد آقاي خبرنگار، اندازه جگر ملاك است نه اندازه وزن وهيكل. من در اين مسابقه نترسيدم اما ترس در چشمان حريفم موج م يزد و به همين علت باخت.

راه حل:وقتي شما ترس را تجربه مي كنيد بدنتان سريعاً شروع به ترشح هورمون مي كند. آزادشدن اين هورمون در خون با شرايط ذهني و پيش بيني خطر از جانب شما (چه واقعي باشد و چه خيالي) اتفاق م يافتد.به خاطر داشته باشيد كه سيستم عصبي بدن شما به گونه اي طراحي شده كه در جهت بقاء و حفظ بدن از خطرات در مقابل خود عكس العمل نشان دهد. بدن شما نسبت به تمامي هشدارها و علامت ها مجهز است، پس شما ب هراحتي مي توانيد با تكرار و تمرين،ذهن خود را آماده و فرمانهاي لازم را به آن بدهيد. ضمناً در طي يك واكنش سريع روحي و جسمي حس بينايي محيطي شما كاهش يافته و همين حالت باعث مي شود لگدچرخشي كه ب هسمت شما مي آيد را نبينيد و نكته جالب اين كه شما در شرايط عادي به راحتي مي توانيد جلوي چنين ضربه اي را بگيريد، اما در اين حالت تا وقتي ضربه به شما اصابت نكرده متوجه آن نخواهيد شد.راه حل مشكل اين است : شما بايد با تمرين و ممارست بسيار ياد بگيريد كه درمواقع ترس ديد محيط ي خود را از دست ندهيد . چند بار نفس عميق كشيده و همراه باتمركز بدون اين كه پلك بز نيد به جلو نگاه كنيد . حال دستان خود را تا آنجائيكه مي توانيد از گوشه چشم ببينيد ، دستها ر ا از هم باز ك رده و تا جائيكه از ديد شما خارج شوند عقب ببريد و ديدن چيزي را كه در خط ديد شما نيست تمرين كنيد حتماً تعجب مي كنيد اما با اين تمرين بينايي شما از حد طبيعي رشد كرده و توانايي حس خطرغريب الوقوع در شما افزايش پيدا مي كند.در اين تمرين شما ياد مي گيريد كه چگونه تحت فشار بيش از حد هم ببينيد و هم حس كنيد . هرگاه بتوانيد قبل از اين كه بدنتان اسيد كربونيك و ديگر اسيدها را به همراه املاح پتاسيم در خونتان آزاد كند ذهن خود را آرام كنيد ترس را از بين برده ايد.با تمرين و آماده كردن بدن و ذهن در برابر ترس به راحتي مي توانيد قبل از اين كه اتفاقي بيفتد جلوي آن را بگيريد.در بعضي كشورها م أموران ويژه پليس (نيروهاي ضربتي ) لباس مخصوص پوشيده و سگهاي وحشي به آنان حمله كرده و با آنان درگير مي شوند. البته به لحاظ داشتن لباسهاي ايمني آسيب ديدگي براي مأموران به صفر مي رسد اما در مقابل حمله يك حيوان وحشي فرآيند دفا ع و نوع حمله را عملاً درك كرده و به راحتي با زدن ضربه به زير شكم سگ از خود دفاع مي نمايند. (لازم است بدانيد كه شكم س گ ضعيف ترين قسمت بدن اين حيوان مي باشد.)تمرينات بايد در شرايطي انجام شود كه بسيار شبيه به شرايط واقعي و درگيريهاي خياباني باشد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : یک شنبه 8 / 6 / 1392
زمان : 8:49
دفاح شخصی
|

سلام و درود به تمامی دوستان .
اولین تکنیک آموزشی دفاع شخصی
مهاجم با دو دست ، دست شما رو میگیره...
در این حالت فقط کافیه که از خودتون مقداری مقاومت نشان دهید و سپس بلافاصله به سمت بدن حریف ( رو به جلو ) هجوم ببرید و با سینه ی دست به صورت ((( رو به بالا ))) به زیر بینی حریف ضربه وارد کنید .
این تکنیک ، تکنیکی بسیار ساده و در عین حال همیشه کاربردی است ...

امیدوارم هیچ وقت مجبور نباشید ازش استفاده کنید چون خیلی دردناکه ...



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : یک شنبه 8 / 6 / 1392
زمان : 8:44
تا زمانیکه آخرین تلاشتان را نکرده اید
|

تا زمانیکه آخرین تلاشتان را نکرده اید" هرگز نگویید شکست خورده اید"
و تا زمانیکه موفق نشده اید" هرگز نگویید که این آخرین تلاشتان است"



:: موضوعات مرتبط: عکس ها، ،
:: برچسب‌ها: تا زمانیکه آخرین تلاشتان را نکرده اید,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : یک شنبه 8 / 6 / 1392
زمان : 8:23
ورزش کردن در فضای باز را جدی بگیرید
|

ورزش کردن افراد در فضای باز و طبیعت سبب شادابی و نشاط و کسب اکسیژن بیشتر توسط بدن و کاهش بالا رفتن حرارت بدن در اثر فعالیت های ورزشی به دلیل جریان داشتن هوای تازه می شود.
گفتنی است؛ ورزش کردن در طبیعت سبب تقویت خلق و خو و نیز افزایش انگیزه برای ورزش کردن و نیز بالا رفتنی سطح اعتماد به نفس و مهمتر از همه سوزاندن کالری بیشتر در افراد می شود.
البته پزشکان هشدار می دهند که در هوای بسیار گرم و یا در زمانی که آلودگی هوا زیاد است افراد ورزش نکنند به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و عروقی.



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: ورزش کردن در فضای باز را جدی بگیرید,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : پنج شنبه 7 / 6 / 1392
زمان : 8:52
پارکور
|

 

ورزش - تاریخچه و معرفی ورزشها - اطلاعاتی از ورزش پارکور

پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر جابجایی (به فرانسوی: L'art du déplacement) یا شهرنوردی به پیشهاد گروه "رها" یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است.

 

 داوید بل، بنیان‌گذار پارکور در فرانسه می‌گوید: جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست، بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.

تاریخچه پارکور
پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته‌است. انسان‌ها به طور طبیعی گستره‌ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع به وجود می‌آورد. از آن گذشته، کودکان به سهولت و صورت بدیع و با نشاط حرکت می‌کنند، ولی ما هنگامی که شروع به حرکت آگاهانه می‌کنیم، آن ویژگی را از دست می‌دهیم. افراد زیادی در طول تاریخ بر روی حرکت انسان و بهبود آن کار کرده‌اند (از جمله عیاران کاغذباز).

اما پارکور به معنای خاص آن، توسط ریموند بل (Raymond Belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه‌گذاری شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت‌ها، سرانجام توسط فرزندش داوید بل (David Belle) بصورت مدوّن درآمد. داوید بیشتر عمر خود را صرف سامان‌دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستیان فوکان (Sebastien Foucan) که مشهورترین آن‌هاست، با آموزش‌های ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزش‌های مختلفی مانند ژیمناستیک و با هدف کمک‌کردن به دیگران در مواقع اضطراری، در حاشیه پاریس به وجود آوردند.

پارکور در ایران
اولین نشانه از حضور پارکور به صورت حرفه‌ای در ایران، حضور امیرحسین ایمانی و کوشا فتحی‌نژاد در مستند سال ۲۰۰۳ لندن بپر (به انگلیسی: Jump London) بود. هدف این فیلم نشان دادن گسترش پارکور در دنیا بود، برای همین منظور از گروه‌های مطرح و فعال پارکور در دنیا تقاضای همکاری نمودند و گروه irPk که بعدا به رها تغییر نام داد نیز در این پروژه همکاری کرد. در آن زمان(۱۷ سپتامبر ۲۰۰۴) گروه اینترنتی Parkour_Iran که توسط گروه irPk تشکیل شد که با وجود غیرفعال بودن هنوز دارای بیشترین عضو در بین گروه‌های پارکور است.

با گسترده شدن پارکور در ایران و احساس نیاز به آموزش حرفه‌ای تر، امیرحسین ایمانی در تابستان سال ۲۰۰۴ برای آموزش دیدن زیر نظر یکی از موفق ترین گروه‌های پارکور دنیا به لندن رفت. و سایت www.urbanfreeflow.ir از تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۰۴ با اجازه آن گروه شروع به کار کرد.

در پاییز همان سال بود که این گروه به رها تغییر نام داد و اولین دوره کلاس‌های پارکور با هدف انتقال تجربه‌هایشان در مجتمع ورزشی شهید چمران (بولینگ عبدو) برگزار کردند و وب‌گاه www.parkour.ir نیز شروع به کار کرد.توجه رسانه‌ها با اجرای نقش دو نفر از اعضای گروه رها (احسان دادفر و آرمان خاشعی) در کلیپی به نام کبوتر (تابستان ۱۳۸۴)، تولید فیلمی کوتاه برای جشنواره پلیس ، مصاحبه با نشریات مختلف (مانند ۴۰چراغ  و Teenager) و خبرگزاری Ascosiated Press و شرکت در نمایشگاه بین المللی ورزش ۲۰۰۸ ... به این ورزش بیشتر شده و علاقه‌مندان بسیاری شروع به تمرین کرده‌اند. هم چنین گروه رها برای آشنا شدن مخاطبان با این ورزش به دعوت رییس کمیته ایروبیک حرفه‌ای و مهارتی در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقه ایروبیک حرفه‌ای کشور (۲۵ آبان ۱۳۸۵) در ورزشگاه شهید چمران به ایفای نقش پرداختند.

به مرور زمان گروه‌های دیگری در سطح ایران شروع به فعالیت کردند که می‌توان به گروه‌های شفق، بن هدز، فراز و ونتد (تبریز) و شاهرگ اشاره کرد که گروه شفق اولین همایش پارکور در تهران با حضور اکثر علاقه‌مندان به این رشته را در تابستان ۸۷ برگزار کرد. اولین دورهٔ مربیگری توجیهی پارکور در بهار ۱۳۸۸ توسط فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک ایران به مدرسی خانم زینب دمیرچی برگزار گردید.

فلسفه پارکور
پارکور یک رشتهٔ ورزشی است، اما فلسفه‌ای با ارزش‌های خاص خود و برای آگاهی از توانایی‌های خویشتن، مبارزه علیه خود و پرورش جسم و روح دارد. پارکور گذشته از یک ورزش و هنر، یک شیوهٔ زندگی کردن و یک فلسفهٔ روزانه‌است.

یکی از فلسفه‌های این ورزش، اتکا به توانایی‌های جسمی و ذهنی افراد برای کمک کردن به کسانی است که در شرایط خاصی قرار دارند. به همین دلیل است که در این ورزش خبری از مسابقه و رده‌بندی ورزشکاران و غیره نیست، زیرا هر کسی تنها برای خودش و نه برای اثبات برتری خود، تمرین می‌کند.

بسیاری پس از آشنایی با پارکور، اصول آن را در زندگی خود نیز به کار می‌برند. به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.هنر پشت سر گذاشتن کارای موانع، با به چالش کشیدن فیزیکی و جسمی خود باعث می‌شود که با موقعیت‌های زندگی روزانه آسان‌تر کنار بیاییم. وقتی که یک مانع یا به عبارتی وضعیتی دشوار در زندگی ما پدیدار شود، یک تراسور همانگونه که در پارکور یاد گرفته، سریع و کارا بر آن غلبه می‌کند و بدون تغییر مسیر به راه خود ادامه می‌دهد.

جدا از حرفه‌ای شدن در حرکات، قسمت اصلی آموزش و تمرین صحیح پارکور، توانایی غلبه بر ترس و استفاده از آن در زندگی است، چرا که ابتدا باید بتوان بر ذهن و تفکر خود چیره شد تا توانایی حرفه‌ای شدن در پارکور در ما بوجود آید. کسانی که پارکور تمرین نمی‌کنند معمولا دربارهٔ آین موضوعات چیزی نشنیده یا ندیده‌اند؛ در صورتی که به گفتهٔ بنیان‌گذار این هنر، «فلسفه» جزء درونی پارکور است.

پارکور چه چیزی نیست؟ (مهم)
پارکور حرکات آکروباتیک، بدل کاری، رقص، حرکات احمقانهٔ بدون توجه به عواقب آن و پرش‌های بلند بدون دلیل نیست. هم چنین پارکور «حرکت‌های دلخواه» نیست بلکه مجموعه‌ای از حرکات از پیش تعریف شده و هدفمند است.

در پارکور خبری از مسابقه و کل‌کل هم نیست. یک کمپین از یکم ماه مه سال ۲۰۰۷ توسط وبگاه رسمی پارکور برای حفاظت از پارکور و فلسفهٔ آن در مقابل مسابقه و رقابت آغاز شده‌است. اعضای این کمپین اعتقاد دارند که «مسابقه» افراد را تحریک می‌کند که با دیگران برای رضایت تماشاگران یا اثبات برتری‌های خود و یا احیانا سودهای مالی مبارزه کنند؛ در حالی که در پارکور، افراد در کنار یکدیگر و فقط برای خودشان تمرین می‌کنند. پس پارکور نمی‌تواند تبدیل به یک رشتهٔ مسابقه‌ای شود، مگر آن که اساس وجودی آن یعنی «پرورش خود» نادیده گرفته شود.

تفاوت دو آزاد و پارکور
دو آزاد (به انگلیسی: Free running) در ابتدا معادل انگلیسی واژه ی پارکور بود، اما اکنون خود به عنوان شاخه‌ای مستقل از ورزش شناخته می‌شود. دو آزاد در مقایسه با پارکور دارای حرکاتی با جزئیات بیشتر است. حرکات دو آزاد مانند چرخش‌ها و گردش‌ها برای خلاقانه‌تر شدن، زیبایی و جذاب شدن ورزش است.

هدف پارکور رسیدن سریع و کارا و در مسیری مستقیم است، در حالی که دو آزاد هنر حرکت کردن در محیط اطراف، به هر صورت دلخواه و در مسیر دلخواه است.

دوندگان آزاد حرکاتی را تمرین کرده و به کار می‌گیرند که لزوماً برای غلبه کردن بر موانع انجام نمی‌شود. مهم‌ترین عنصر در دو آزاد، هارمونی بین دونده و مانع است و حرکات باید بدیع، زیبا و خلاقانه باشد.

حرکات پایه
فارسی                                      انگلیسی                                               توضیح
غلتیدن                                        Roll                  غلتیدن به پهلو بصورتی که دست ها به زمین برخورد نکنند.
فرود آمدن                                 Landing                  خم کردن زانو هنگامی که انگشتان پا با زمین برخورد می‌کنند ( هرگز با تمام پا فرود نیایید )
تعادل                                      Balance                    راه رفتن متعادل روی لبهٔ بالایی یک مانع
تعادل گربه‌ای                    Cat balance                  حرکت چهارپاگونه روی لبهٔ بالایی یک مانع
زیرمیله                   Underbar,jump through             پریدن یا تاب خوردن از بین و زیر موانع برای ردکردن فاصله
ول‌شدن ،جدا شدن     Dismount,swinging jump         پریدن همراه با چرخش و نوسان از روی موانع
جهش وارونه ،جهش 360      Reverse vault                  پریدن از روی مانع با کمک دو دست همراه باچرخش 360

قابل توجه‌است که برای بسیاری از این حرکت‌ها در فارسی نیز از کلمه انگلیسی آن استفاده می‌شود هم چنین تمامی این حرکت‌ها به صورت تنها یک تکنیک خاص نیستند بلکه زیر مجموعه یک تکنیک می‌باشند که در شرایط متفاوت اجرا می‌شوند.

محل تمرین
بر خلاف بسیاری ورزش‌های دیگر پارکور تا کنون در زمین یا ورزشگاه اختصاصی تمرین نمی‌شود ، البته تلاش‌هایی در این رابطه صورت گرفته‌است. تراسورها در محیط‌های شهری مانند سالن‌های ورزش ، پارک‌ها ،زمین‌های بازی و سازه‌ها و ساختمان‌های رها شده تمرین می‌کنند که باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی مانند تجاوز به حریم شخصی ،آسیب رساندن به اموال عمومی و تمرین در مکان‌های نامناسب شده‌است .

وسایل و تجهیزات
پارکور وسیله و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد و تراسورها معمولا لباس‌های ورزشی یا معمولی سبک و راحت می‌پوشند . تنها چیزی که توصیه شده‌است یک کفش ورزشی سبک با چسبندگی زیاد است. بعضی از تراسورها از مچ بند برای محافظت از مچ هایشان استفاده می‌کنند . برخی نیز از دستکش‌های نازک ورزشی برای حفاظت از کف دستهایشان استفاده می‌کنند که به علت کم کردن چسبندگی و حس باعث موضع منفی بعضی از تراسورها می‌شود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: دیگر سبک ها، ،
:: برچسب‌ها: پارکور,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : پنج شنبه 7 / 6 / 1392
زمان : 8:23
حس کردن انرژی دست های خود
|

حس کردن انرژی دست های خود

راحت و آسوده بنشینید یا بایستید، سه نفس عمیق بکشید تا بدن تان را پرانرژی سازید.

در حالی که کف دستها رو به بدن تان و با فاصله ای برابر با عرض بدن تان از یکدیگر قرار دارند دستهایتان را تا ارتفاع کمر خود بالا باورید. عضلات دستهایتان را شل و وانهاده سازید تا انگشتان تان به طور طبیعی از یکدیگر فاصله پیدا کنند. توجه کنید که چه چیزی حس می کنید.

در حینی که دستهایتان را به آهستگی به سوی هم نزدیک می سازید، دوباره توجه کنید که با انجام این کار چه چیزی حس می کنید.

اکنون کف دستهایتان را بسرعت بر روی یکدیگر مالش دهید و دوباره آنها را در وضعیت سابق قرار دهید. کف دستهایتان را به آهستگی به سوی هم حرکت دهید. توجه کنید که با انجام این کار چه چیزی حس می کنید.

یک بار دیگر دستهایتان را بر روی هم مالش دهید و این بار آنها را با فاصله ای دو برابر عرض بدن تان در جلوی بدن تان نگاه دارید. آنها را به آهستگی به هم نزدیک سازید. چه چیزی حس می کنید؟

سر انجام، دستهایتان را بر هم مالش دهید و آنها را در جلوی بدن تان با بیشترین فاصله ای که می توانید دور از یکدیگر نگاه دارید. آیا تفاوتی در نوع احساس شما به وجود آمد؟

با انجام این تمرین، شاید انرژی دستهایتان را در شکل گلوله ی نرمی در میان آنها احساس کنید که اندازه ی آن، هر بار که دستهایتان را به یکدیگر مالش می دهید، بزرگتر می شود.

توضیح: این تمرین به شما کمک می کند بتوانید انرژی های ظریفتری را که تا قبل از این احساس نمی کردید احساس کنید. این تمرین تمرینی پایه در خصوص حس کردن انرژی، لمس هاله و انرژی درمانی می باشد.



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: حس کردن انرژی دست های خود,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : جمعه 6 / 6 / 1392
زمان : 14:27
اخبار
|

غیر قابل نمایش

این خبر با قوانین باشگاه در تضاد بوده به همین دلیل غیر قابل نمابش میباشد

www.peyvandha.ir



:: موضوعات مرتبط: اخبار، ،
:: برچسب‌ها: اخبار,
نویسنده : عماد زاهدی(مشاور - نويسنده علمی)
تاریخ : چهار شنبه 4 / 6 / 1392
زمان : 13:48